Stockholm Vasastan
Sankt Eriksgatan 105-107 (Inne Huawei Butiken)
08 410 51 780

Hudiksvall
Hede-Finflovägen 12
0650-481 400

Linköping

Torvingegatan 1
013-474 99 50

Umeå
Formvägen 9B
090-200 40 70

Uppsala
Dragarbrunnsgatan 42
018-472 80 40

Örnsköldsvik
Härnösandsvägen 6
0660-24 04 10

Vanliga frågor:

Hur lång tid tar en reparation?

Det beror på vilken butik du ska vända dig till. Butiken på St. Eriksgatan i Stockholm reparerar samtliga modeller och tiderna varierar normalt mellan 1-3 timmar på express eller ca 1-2 arbetsdagar på normalkö. I extrema fall kan tiderna öka om arbetsbelastningen skulle bli periodvis högre. Vi ger dig alltid en så nära tidsuppskattning som möjligt när du lämnar in i butik.

Hur lång tid tar en garantireparation?

Vi brukar sikta på ca 1-3 dagar som standard men vid extrema fall där det finns mer att göra så kan tiderna öka en aning. I vissa fall när det handlar om enklare ärenden så kan vi till och med lösa det på samma dag.

Måste jag ha kvitto för garantireparationer?

Det är inget krav när det kommer till vanliga garanti-arbeten eftersom vi kan kontrollera det mesta via ditt IMEI-nummer på telefonen. Däremot kan det hända att vi måste identifiera dig som ägare av telefonen om det handlar om exempelvis upplåsningar av google eller samsung-konton. Därför är det alltid bra att du har kvittot till hands när du lämnar in enheten till oss.

Hur lång garanti lämnar ni efter reparation?

90 dagar som standard på delen vi byter ut om inget annat framkommer vid inlämning, utlämning eller på kvittot. Gäller det en Huawei så fortsätter fabriksgarantin också att gälla efter fullständig reparation.

Kan ni ta bort iCloud?

Nej! Tyvärr det kan vi inte. Endast Apple kan hjälpa dig med det.

Kan ni låsa upp Google-låsta telefoner?

Vi kan låsa upp Huawei från Google-lås (FRP). Ta isåfall med kvitto och legitimation så hjälper vi er!

Har ni studentrabatt?

Tyvärr inte. Vi har för närvarande inget samarbete med något student-förbund, därför kan vi inte heller ge dig som student rabatt. Däremot så kan vi nästan alltid göra något åt priset när du reparerar flera problem samtidigt.

Kan ni hjälpa till med försäkringsärenden?

Ja! Om du behöver ett kostnadsförslag så ber vi dig komma in i butiken och lämna in telefonen för felsökning. Därefter kan vi ordna ett giltigt dokument åt dig som beskriver felet på telefonen och vilka åtgärder som måste göras.

OBS: Tänk på att vissa försäkringsbolag har egna verkstäder. Kolla alltid med ditt försäkringsbolag först.